Ne e shkruam artikullin në “New York Times”
Nga Burim Ramadani
Jam njëri prej të linçuarve disa vjet me radhë. Vrazhdtë, pandershëm dhe në forma të ndyta. Adresoja diçka që po vinte me hapa të shpejtë. Por, pothuajse asnjëherë nuk i thashë ato që vërtetë ishin më të rënda. Disa po i them sot!
Janë 34 objekte që e quajnë veten xhami e që funksionojnë jashtë BIK-ut. Pra, gati në çdo komunë nga një. Tri vetëm në Prishtinë. Rreth 3000 të rinj të radikalizuar në shkallë të ndryshme. Miliona euro kanë qarkulluar për këtë ideologji të dhunshme, kryesisht vahabiste dhe tekfiriste, gjatë viteve.
Kjo ishte gjendja alarmante e raportuar nga institucionet e sigurisë në vitin 2012. Zyrtarisht e raportuar, në takime të mbyllura për opinionin, sipas detyrës zyrtare dhe normave të konfidencialitetit. Pra, po flasim për një situatë rreth katër vjet më parë.
Ju duket shumë? Ju duket e rëndë?
Nuk përfundojnë informatat e këqija me kaq.
Kampe stërvitore. Në disa pjesë të Kosovës, ku të rinjtë, kryesisht të moshës së mitur, futen në ingranazhet e shpërlarjes së trurit.
Dy kampe në zonën e Sharrit, përkatësisht Prevallë dhe Gorë. Një në zonën mes Llapit e Gollagut. Një në Dëbëllde. Një në Rugovë. Kampe jo të përhershme.
Rreth 50 të rinj të radikaluar u larguan me shpejtësi nga një stërvitje me armë në zonën malore e rreth Prizrenit, kur banorët e atjeshëm kishin njoftuar institucionet e sigurisë. Edhe kjo diku në vitin 2012.
Ju duket shumë? Ju duket e rëndë?
Sërish, nuk përfundojnë informatat e këqija me kaq.
Me armë e uniforma.Në vitet 2011 dhe 2012, janë të paktën gjashtë raste të raportuara të njerëzve me armë dhe me uniforma të paraqitura nëpër rrugët e Kosovës. Në orët e mbrëmjes, ata ‘legjitimonin’ kalimtarët e rastit. I ndalnin veturat dhe u kërkonin dokumentet e identifikimit. Ka ndodhur në Orllan, ka ndodhur në Rugovë.
Kishin shenja të veçanta, që bartnin në uniformat e tyre, të shkruara në arabisht dhe në shqip.
Ku jemi sot?
Kosova, si shtet dhe si shoqëri, nuk e përkrah ekstremizmin e dhunshëm. Këtu nuk ka dilemë. E trajton këtë problematikë me masa kryesisht të zbatimit të ligjit dhe duhet të kalojë shpejtë në masa të de-radikalizimit, ri-integrimit dhe rehabilitimit. Ka rrugë përpara për të bërë, por dukshëm është më mirë sesa është rrezikuar.
Por, Kosova, si shtet dhe si shoqëri, nuk ka qenë në gjendje të kuptojë shtrirjen dhe rritjen e ndikimit të rrymave ekstremiste për vite të tëra.
Sot, vërtetë situata është më ndryshe. Në përgjithësi, është rritur reagimi shoqëror dhe veprimi institucional kundër rrymave ekstremiste.
Në vitin 2014, kur realisht filloi veprimi më i fuqishëm i institucioneve të shtetit, situata filloi të ndryshojë për të mirë. Më tutje, reagimi publik u fuqizua dhe situata u vu nën kontroll shtetëror dhe shoqëror.
Porse, sot, në vitin 2016, janë rreth 60 qytetarë të Kosovës që kanë humbur jetën nëpër tokat e Sirisë e të Irakut. Për çka? Kush e bartë përgjegjësinë?
Sot, në vitin 2016, vetëdijësimi kolektiv mbi këtë rrezik për Kosovën është rritur dukshëm në krahasim me vite më herët. Por, pse jemi kaq vonë? Sërish, kush e bartë përgjegjësinë?
Sot, në vitin 2016, më nuk linçohesh nëse e adreson këtë problematikë serioze. Por, disa njerëz në Kosovë janë linçuar për vite me radhë, në format më të ndyra dhe më të pandershme.
Mjafton t’i shikoni linçimet në “Youtube” dhe në rrjete sociale. Të tmerrshme.
Aktivistët publik dhe social të linçuar deri në ekstreme, disa edhe të sulmuar fizikisht, të tjetë të kërcënuar dhe në disa raste në vendosur nën mbrojtje të rreptë të Policisë së Kosovës. Të tillë ishin për vite të tëra Xhabir Hamiti, Idriz Bilalli, Osman Musliu, Atifete Jahjaga, Artan Haraqija, Ramush Haradinaj, Ardian Gjini, Alma Lama, Vlora Çitaku, Berat Buzhala, Arbana Xharra, Ilir Deda, Donika Kadaj, Visar Duriqi, Rushit Arifi, Xhemail Ahmeti, Igballe Rogova.
Madje, fotografitë e disa prej këtyre, përfshirë edhe timen, ishin shpërndarë nëpër një numër të madh të oborreve të xhamive nëpër Kosovë me thirrjen “Kush nuk duhet të votohet!”.
Sidoqoftë, sot, në vitin 2016, pothuajse të gjitha ato objekte që veten e quanin xhami ose janë mbyllur nga shteti (institucionet e zbatimit të ligjit) ose janë mbyllur nga vet ata “udhëheqës” të atyre objekteve.
Plotësimi i kornizës ligjore të Kosovës në raport me ekstremizmin e dhunshëm ka ndikuar po ashtu pozitivisht. Ligji për Ndalimin e Bashkimit të Luftërat e Huaja, për shembull, është një tregim suksesi për Kosovën. Strategjia Kombëtare, po ashtu, është një dokument në parim i mirë, porse që duhet të ndërtojë mekanizmat e de-radikalizimit, ri-integrimit dhe rehabilitimit të njerëzve që veçmë janë të radikualizuzra.
BIK-u, sot, është më i përgjegjshëm për autoritetin e tij shoqëror dhe institucional. Sërish, përgjegjësia e BIK-ut është mjaft e madhe dhe me përmasa pouthaje përcaktuese për de-radikalizimin në përgjithësi.
Rreziku: Motivet lokale, “Ujqit e vetmuar” dhe revanshi
A jemi në rrezik? Po. Natyrisht, rreziku nga rrymat ekstremiste as që ka kaluar dhe as nuk është afër kalimit. Fatmirësisht, nuk kanë ndodhur sulme terroriste. Fatkeqësisht, jo për shkak të parandalimit që ne i kemi bërë.
Kryesisht, ndonjë sulm terrorist nuk ka ndodhur, sepse mesazhi që do të përçonte ndonjë i tillë nuk e ka fuqinë e mesazheve që përçojnë përmes sulmeve në Francë, Belgjikë apo edhe Turqi.
Komunikimi i organizatave ekstremiste dhe terroriste me botën bëhet përmes mesazheve që përçojnë sulmet eventuale. Një mesazh i tillë nga Kosova nuk do të arrinte ndonjë objektiv të fuqishëm nëpër botë. Përpos kësaj, Kosova dhe Ballkani edhe më tutje paraqiten si zona rekrutuese, prandaj pse të ‘rrezikohet’ një zonë e tillë?
Më tutje, janë tri rreziqe serioze me të cilat ballafaqohet Kosova dhe Ballkani nga rrymat eskstremiste dhe organizatat terroriste.
Së pari, motivet lokale. Shfytëzimi i motiveve lokale në Ballkan, sikurse edhe në Kosovë, do të mund të kombinonte rrymat ekstremiste me qasjet ento-nacionaliste. Si i tillë, ky kombinim do të ishte vërtetë vështirë i përballueshëm, edhe për shkak se qeverisjet në shtetet e Ballkanit nuk janë as popullore dhe as mjaftueshëm demokratike.
Së dyti, “ujqit e vetmuar”. Kështu quhen ata persona të cilët vetë-radikalizohen deri në ekstrem dhe nuk i takojnë as rrjeteve dhe as organizatave të ndryshme ekstremiste e terroriste. Ata që janë në gjendje të bëjnë veprime terroriste duke u bazuar nga “mësimet” që marrin kryesisht në platformat online dhe në leximet e matrialeve propagandistike ekstremiste.
Së treti, revanshi. Jo pak shtete nëpër botë, kohën e fundit sidomos Turqia, po ballafaqohet edhe me rrezikun e revanshit. Si i tillë, ky rrezik duhet të konsiderohet edhe në Kosovë dhe në Ballkan.
Një person i konfesionit Musliman keto ditë e zbuloi personalitetin e tij te vertete te një antishqiptari. Xhabir Hamiti shpesh here paraqitej rrejshëm nëpër media apo ne biseda private si një musliman i moderuar, edhepse muslimani mund te jete vetem Musliman, as i moderuar as primitiv as radikal as politik….por Musliman.
Musliman ose je ose nuk je. Nuk ka verzion tjeter.
Xhabir Hamiti paraqitej kinse ka konflikt konceptual ne BIK me Muslimanin kryesor te Kosoves Naim Trrnava, por ne te vertete nuk kishte as konfliktin me te vogel konceptual, sepse ska konflikt konceptual te Muslimanet, por ka konflikte financiare apo konflikte per pozita administrative ne Shtetin Laik te Kosoves, ne te cilin shtet BIK eshte nje organizate joligjore , meqe uk eshte regjistruar ne asnje institucion shteteror te Kosoves.
Xhabir Hamiti keto dite kerkon njesoj sikur Naim Trrnava qe ne Kosove, ne shkollat laike shtetrore te futet mesimi musliman duke tentuar fillimin e shkaterrimit perfundimtar te Kombit Shqiptar ne Kosove, dhe fillimin e prodhimit industrial te Muslimaneve ne Kosove. Nje tjeter musliman me emrin Sabri Bajgora thote qe mesimi fetar i pengon dukurite negative,,! Nuk ka dukuri me negative se religjioni e sidomos religjioni musliman qe eshte dukuri katastrofale negative , me e rrezikshme se hajnia, droga, prostitucioni, terrori etj. Mesimi fetar eshte dukuri me negative qe mund ti ngjaje kombit SHQIPTAR.
Religjion Musliman urdheron qe qdo Musliman prioritet te e kete muslimanizmin, ndersa e ndalon perkatesine kombetare. Sipas kesaj urdherese nuk ka kombe, dmth nuk ekzistojne kombet por ekziston Muslimani.
Rrjedhimisht nuk ka Shqiptar.
Ne Kosove sot ka afersisht 20-25 mije praktikues te muslimanizmit, duke u bazuar ne numrin e muslimaneve qe shkojne ne faltoret muslimane , ne Xhamija, ne baza ditore. Prej ketyre 20-25 mije Muslimaneve, ka musliman me prejardhje te ndryshme, siq jane Shqiptar, Serb, Turqeli, Romë, Malazez, etj, por shumica jane me prejardhje Shqiptare.
Xhabir Hamiti kërkon qe per 20-25 mije musliman te imponohet mesimi musliman neper shkolla publike edhepse 95% te popullates se Kosoves nuk praktikojne asnje religjion ne asnje institucion relixhioz. Imponimi i mesimit fetar eshte tradhetia me e madhe qe mund ti behet kombit Shqiptar, sepse vetem ne shtetin e ish mbreterise Jugosllave lejohej vetëm …..mesimi fetar per Shqiptar!!!
Shkaterrimi i kombit Shqiptar është plan i vjeter e serbeve dhe turqeve.
Sot jemi ne kthesen historike : ose te jemi SHQIPTAR ose te mos jemi Shqiptar. Ne kete kthese historike duhet te luftohet pa asnje kompromis tentimi i forcave te llojit Xhabir Hamiti dhe Naim Trrnava, qe e kerkojne shkaterrimin perfundimtar te kombit Shqiptar.
Keto dy personalitete muslimane, jane konvertuar nga Shqiptari ne Musliman dhe eshte qeshtje e tyre personale, por ne qe e konsiderojme vehten Shqiptar duhet te mbrohemi nga sulmet e ketyre dy Muslimanve qe deshirojne te prodhojne musliman ne menyre industriale…….
Muslimanet e Kosoves duhet te praktikojne religjionin musliman ne faltoret muslimane …….dhe kjo eshte definitive. Ritualet fetare nuk duhet lejuar ne instutucionet publike.
Nese ne Egjipt ne tre vitet e fundit jane mbylle 34 mije faltore muslimane, eshte a aresyeshme qe ne Kosove te behet i njejti veprim.
Pra Kosova definitivisht duhet te jete shtet sekular, ndersa religjiozet e kane vendin ne faltoret religjioze , e kursesi ne shkolla publike por vetem ne shkolla fetare.
Muslimani Xhabir Hamiti jep shembuj se ne disa shtete ka mesim relixhioz. Sigurisht qe ka por ne Kosove nuk duhet te kete , sepse Kosova i ka tre religjione, dhe te gjitha religjionet i kane shkollat e tyre. Pastaj ka religjione te ndryshme , dhe asnjera prej tyre nuk eshte e njejte ne filozofi.
Poashtu mbrenda religjioneve ka mijera verzione dhe interpretime .
Ato interpretime dhe verzione le te jene qeshtje e personave religjioz….e kursesi e atyre qe nuk praktikojne asnje religjion.
Xhabir Hamiti neser do te kerkoje qe te aplikohet Sheriati.
Prandaj personave sikur Xhabir Hamiti dhe Naim Trrnava ……duhet treguar ku e kanë vendin……ne objekte religjioze per praktikim te religjionit.
Nese kerkon praktikim te religjionit ne shkolla , atëhere mund te kerkohet edhe ne restorante, shtepi publike apo prostitucioni, stadiume, kafeteri, pishina, gjithkund!!,!,!,,,,!ne plazhë, ne Korzo..ne shitore, shoping qendra……etj..etj……
Xhabir Hamiti edhe Naim Trrnava ju jeni…… tradhetar, sepse ju e urreni Gjuhen Shqipe, Gjergj Kastriotin, Plisin, veshjet kombetare SHQIPTARE. JU E URRENI HISTORINE E kombit Shqiptar….dhe ne fund ju urreni kombin SHQIPTAR, sepse keshtu ju dikton religjioni Musliman. Ju vesheni si arab, dukeni si arab, ligjeroni si arab ne gjuhen arabe, madheroni historine arabe, punoni per interesat e arabeve……..dmth ju jeni Arab.
Ose je Shqiptar ose musliman.